Followers

Thursday, March 31, 2011

Tutoriul : ada gambar dalam shoutbox

hai..hai..hai..ok2 sekarang ni aku sangat teruja sebab aku dah berjaya membuat kotak menjerit aku tu ada gambar yg comel lagi-lagi warna pink tu ha kan..huhuh..jadi supaya ilmu yang aku dapat ni aku tak lupa kan denga segara jadi aku bercadang nk berkongsi dengan korang semua yang berminat.

Tadi aku jalan ke blogger-blogger yang follow aku ni dan jalan punya jalan sekali terjumpa blog ni..yang memang banyaklah tutoriul yang dikongsi jadi aku pon berminat.mula-mula aku buat memang tak menjadi tp aku tak berputus asa.haahha..aku try sampai dapat dan aku jumpa kenapa benda tu tak jadi, sebab adalah kan.Pape pon tak nak cakap banyak jom aku kongsikan.


Kepada yang ada shoumix tu dah ok sangat tp kepada yang belum tu korang pg daftar cepat2 baru boleh join..eheh..Ok.dah ada shotmik.


  • mula2 pg dekat edit html yang dah memang sedia ada(pastikan copy dulu korang punya shoutmix yang asal)
  • copy kod yang di bawah ni
<div id="edited" style="width:250px; height:350px; background:url(http://www.bestiphonewallpapers.com/bulkupload/081109/Cartoon/PinkHelloKitty.jpg) no-repeat left top; padding-top:-5px; padding-left:0px; position:relative" align="center">


<!-- Begin ShoutMix - http://www.shoutmix.com -->

<iframe frameborder="0" title="meteoragurlz" height="350" src="url shoutmix anda" id="r" style="filter:alpha(opacity=50);opacity:0.55;-moz-opacity:0.55; display:block; " scrolling="auto" width="250">

<a href="url shoumix anda">View shoutbox</a>

</iframe>></div>


<!-- End ShoutMix -->


  •  (gantikan url pilihan anda pada tulisan yang berwarna Merah)
  •  untuk memilih pilihan gambar boleh pg ke sini dan gantikan dengan tulisan berwarna hijau (pastikan saiz background lebih kurang saiz shoutmix anda)
  • untuk tulisan biru gantikan dengan nama blog anda.
  • pastikan setiap height dan width adalah sama contoh (height :250 width:350 maka untuk yang bawah pon sama)
  • dinyatakan disini jika anda memilih warna yang terang apabila di shoutmix kan tetap nampak cair /kabur.

    bila selesai ikut proses yang dinyatkan diatas preview kan dahulu jika puas hati dan nampka cantik baru lah save ye..


    p/s:selamat mencuba.kalau tak paham boleh lah tanya..




No comments: