Followers

Saturday, January 29, 2011

Tart Strawberry


ok.yang coklat 2 ada choc chessetart..
 yang chocklat 2 cuma aku olah kan resepi dia aku letakkan sedikit serbuk koko jadilah chocklat kan...huhu.barulah ada kelainan..

Banana Muffin

 BANANA MUFFIN


Ok..selamat Pagi semua..hahaha..Hari nie adalah ahri jumaat jadi kepada sesiapa yang tak tau hari ni hari apa sy telah pon bagi tau..Chop2 rasa mcm dah merepek je nie.Semalam aku wat tempahan muffin lagi kali ni aku wat muffin pisang/banana muffin..tekstur nya yang sungguh lembut dan menyelerakan..heheh..enjoy! 


tgk dalam dia lembut je..hehe

p/s:semalam aku ada jumpa satu blog yang mmg,mmg,mmg BEST GILER..sbb info2 dia semua nya menarik trima kasih lah kak wan sbb sudi berkongsi kan ilmu ye..segan bila tgk ada kak wan jenguk blok saya..huhuh

Friday, January 21, 2011

Muffin

 SNOW CHOC MUFFIN
Selamat Menyambut hari Thaipusam kepada semua rakyat malaysia yang beragama hindu dan selamat juga bercuti..hehe..Jadi semalam aku pon cuti tak ada wat pape,apa lagi macam biasalah kerja aku kan wat muffin dan chessetart jadi di bawah nie gambar hasil dari kerja tangan aku..


nyum..nyumm..

 yang chocklat 2 cuma aku olah kan resepi dia aku letakkan sedikit serbuk koko jadilah chocklat kan...huhu.barulah ada kelainan..

Wednesday, January 19, 2011

Syukur Alhamdullilah

Sangat-sangat bersyukur aku rasakan sbb jualan tart aku sejak akhir-akhir mendapat sambutan yang mengalakkan.alhamdulillah..allah tak lupa kat aku nie..Sekarang nie mmg aku amat lah bz nya sebab selang sehari aku mesti kene wat tempatan muffin dan tart,jualan tart dan muffin aku tu semuanya habis dan sekarang nie aku telah menerima tempahan tart sebanyak 200 dari pelanggan aku yang tetap itu..heheh..jadi mmg aku tak sempatlah nk update gambar atau apa-apa yang sewaktu dengan nya.Aku plak dalam kajian untuk mengupgrade kan tart aku supaya tart aku tu mempunyai pelbagai rasa,wat masa sekarang nie aku nk wat pasti atau chesse yang berperisa coklat.Jadi nantikan kemunculan tart coklat pulak ya.. 

Monday, January 10, 2011

~Muffin Choc~

Salam semua..untuk kali nie aku post kan yg aku buat tempahan untuk hari sabtu,balik2 dari OT terus beli bahan2 nk wat muffin dan tart dan terus kne wat sbb makcik tu nak petang jadi nasib lah sempat aku buat walau pon dalam keadaan penat tu kan..heheh..

Alhamdullilah muufin yg aku buat 2 cepat habis, dalam sehari dah hbis pon..huhuh..jadi kat bawah nie aku bg tgk muffin dan tart yg aku buat ok..

masa nie belum masak lagi


Taraa..hasilnya


Yg nie mcm biasalah kan.. : )

Friday, January 7, 2011

-Cake chocklat Moist-

Selamat Hari Jumaat semua..hehehe..Semalam aku terlebih rajin plak nk buat kek 
  sebabnya dah lama kot aku tak wat kek sejak-sejak tart aku nie mendapat sambutan,alhamdulilah ada rezeki lebih cikit kan.Jadi semalam aku wat kek chocklat moist,lgpon mmg niat nak bawak kat ofis aku nie sebab hari nie opis aku katanya nk buat gotong-royong untuk kemaskan opis aku yang sempit ini..heheh..aku bagi bos aku kan dia kata hari jadi sape,aku kata tak ada sape2 pon saje je nk wat.Jadi staf SSM sape yg sudi bawak-bawak lah jamu kek aku 2 ye..



p/s : Sedap ke tak ye??huhu

Wednesday, January 5, 2011

-OMG..Byak nye tempahan 1000-

Salam kepada semua..semalam aku dikejeutkan dengan tempahan tart yang byak dari seorang pelanggan dan dia nak 1000 tart untuk kenduri kawin ank dia pada bulan 3..OMG..terkejutnya aku,yelah aku nie secara sambilan dan kecil-kecilan sajaha mnelah mampu nak amik oder sebanyak itu klu setakat 300 ke blh lah lagi aku terima nie nk 1000 biji..Fuyooooo..byak tuuuuu..heheh..pape pon alhamdulilah allah bg aku rezeki sebanyak itu cuma sekarang ni aku tak mampu nk wat tart sebanyak itu keseorangan..Ape-ape pon semalam aku ada wat tart chesse strawberry sbb org yg selalu oder kat aku 2 dia kata kat kedai dia dah abis,pemintaan yg tinggi tart chesse nie.



Monday, January 3, 2011

Salam Semua..buat masa sekarang ni memang saya tak sempat nk update apa-apa kat blog nie sebab buat masa sekarang ni agak bz lah jugak,alhamdulilah banyak tempahan yang aku terima sejak akhir-akhir nnti kalau ada pape yang best akan sy update ok..