Followers

Tuesday, April 5, 2011

Sambung Belajar???


Hai..selamat petang semua..huhu..semalam kan tiba-tiba je aku cakan dengan Mr.Dia nak sambung belajar dan dia cakap sambung lah dekat U mana tah ada buka pengambilan pelajar baru.Ermm..dulu aku pernah dapat tawaran sambung belajar,masa tu aku tengah mengikuti program Latihan Khidmat Negara siri 2/2007 dan segala persiapan taklimat semua family aku yang pergi sebab aku tak dapat nak datang yelah kalau dekat semenanjung je tak apa lah kan?ni dekat sibu sarawak tu ha..

Lepas tu aku pulang seminggu awal untuk mengikuti orentasi pelajar baru..aku dapat tawaran dekat Institut Profesional Baitulmal dalam bidang account dan bisnes tp account tu aku tak boleh nak bawak aku amik bisnes je.Dalam setahun lebih kot aku belajar nk amik sijil.Dipendekkan cerita sampailah satu hari tu aku mohon dekat Universiti Islam Selangor dan dapat tp tulah tak ada rezeki aku nak sambung kat situ kerana ada hal2 yang tak dapat nak dielakkan lagipon masa tu aku baru je dapat kerja dekat opis aku ni.

Jadi dah nak 3 tahun aku bekerja ni,tiba-tiba hati aku ni rasa nak belajar balik,Bukan sebab boring kerja ke tapi aku tengok sekarang ni kalau nak dapat kerja pon susah jadi naklah belajar tinggi-tinggi kan..yang jadi masalah sekarang ni aku nak sambung belajar dalam bidang aku minat.Aku tak naklah mensia-sia kan masa belajar untuk bidang yang bukan aku minat kan.

p/s:ermm..hati aku ni kuat sangat nak sambung belajar tapi boleh ke??

No comments: