Followers

Tuesday, April 26, 2011

Makanan yang dilarang jual di sekolah

Selamat pagi kepada sesiapa yang menyinggah teratak ku yang tak seberapa ni..heheh..dah makan ke??aku,dah baru je lepas makan nasi lemak + sambal sardin..heheh..lapar kot semalam malam aku tak makan pape pon jadi pagi2 perut aku ni dah mintak diisi tp bukan pasal perut yang aku nak cerita kan tapi mengenai makanan yang dijual di kantin sekolah.

Sapa-sapa yang ada baca surat khabar pagi page depan2 dia dah bagi senarai makanan yang dilarang,kepada yang tak tau tu meh rapar2 aku bagi tau ek,antaranya adalah :
  • Mi segera
  • Gula-gula dan coklat
  • Konfeksi ais dan aiskrim
  • Makanan yang mengandungi perisa dan pewarna tiruan kecuali susu berperisa.
  • Makanan diproses seperti burger,hotdog dan nuget.
  • Semua jenis makanan yang disertakan permainan seperti cincin,gambar,belon dan lain2.
  • jeruk masam,manis,masin, basah atau kering,mangga dan kulit limau.
  • Makanan tarikh luput
  • Minuman beralkohol
  • Teh dan kopi
  • Minuman berkarbonat. 
sumber:Serita Harian 
Tapi kan ada beberapa makanan yang aku rasa tak payah dilarang pon tak apa contoh hotdog dengan nuget sebab benda tu kan makanan kanak-kanak lagi pon orang dewasa pon makan benda tu kan macam kesian plak kat budak2 nanti tak ada benda ringan nak makan..hehehe..


Apa-apa pon kepada ibu dan ayah diluar sana kawal lah pemakanan anak anda ye jangan diikutkan sangat..wahhh..macam dah ada anak je aku ni kan..heheh..opss..jgn marahye..


p/s:malam ni nak wat tempahan cupcake,dengan ada anak buah aku sekali mcm mana lah nanti ye..huhuhu..

No comments: