Followers

Friday, December 30, 2011

Pulau Langkawi Part 1


Selamat berjumpa kembali..fuhh..letih2,tak habis-habis lagi ni tau walaupon aku tak bawak kereta..cop2 minah ni cita pasal apa ek tiba2 je??heheh..kan aku ada bagi tau yang minggu lepas aku bercuti bersama family ku di Langkawi.Kami gerak khamis malam tu kira nya melalui perjalanan malam lah kan,sampai dia kuala perlis pagi juma dalam pukul 7.30 dan terus beratur untuk beli tiket ke langkawi pula..nasib tak payan tunggu lama2 tau agaknya ktorg sampai pagi2 kan kalau tak mau petang baru dapat tiket.

Perjalanan ke Pulau langkawi mengambil masa dalam 45 minit hingga ke 1 jam lah jugak..adoii pening aku dok dalam feri tu lagi2 bila berombak kuat mmg terasa dan kecut jugak lah sekejap..hehe..disebabkan melalui perjalanan malam untuk langkawi bila sampai je rumah yang kami sewa masing-masing pon apa lagi tido dan beristirehatlahkan lagi2 kepada abg2 ipar aku yang kena drive dari malam sampai ke pagi tu.Kiranya hari jumaat tu memang aku satu family tak kemana lah cuma keluar makan malam sahaja.



Malam tu memang ktorang makan besar lah kot..hehe..oder ketam,udang,ikan lepas tu ada lah lagi yang kecik2..heheh..tp aku tak gemar sgt mkn lauk2 mcm tu tapi dah belanja kan aku makan jelah..heheh..Besoknya barulah ktorang berjalan tapi tu lah berjalan pon macam tak best sebabnya aku buah aku yang pakai baju hijau tu tak sihat asik berak2 je lepas tu muntak memang merengek jelah..Pagi besok nye masing-masing siap dan terus bergerak menujuk cable car..yahooo..memang siokkk naik itu cable car lagi2 bila dah sampai punca macam ala-ala titanic pon ada nasib Mr.dia aku tak ada kalau tak memang dah buat kot..hihih..gatal terlebih,dah2 stop.cer tgk gmbar aku di puncak bukit..

kan aku dah kata..ala2 titanic



tgh beratur..panjang kot ..




tengok2 betapa tinggi nye cable car ni tu belum sampai puncak..hehe..bila dah sampai tu kan keluar2 je dari cable car tu terus aku kata pehh..sejuknya kalah cameron tau..heheh..dengan angin yang kuat + sejuk lagi mmg kata best gila lah..heheh..lagi2 bila ktorang pg dekat jambantan tergantung dia diantara bukit2 kalau tak silap aku lah..

ni lah kat jambatan tu,,



nak turun dah masa ni..


Ni baru hari pertama berjalan belum lagi hari ke-2 dan ke-3..heheh..soo..nanti2 lah aku sambung ok..daa..



No comments: